3 oktober - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Piet Isken - WaarBenJij.nu 3 oktober - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Piet Isken - WaarBenJij.nu

3 oktober

Door: USA 2016

Blijf op de hoogte en volg Piet

04 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Springdale

Een zeer koude nacht. Toen we naar de douches liepen leek het wel rond het vriespunt.
Snel een warme douche, ontbijt en een olie check van de auto en op pad met die hut.
Vandaag gaat de reis, ongeveer 80 mile (128km) naar Zion National Park. In 2007 zijn we daar 1 nacht geweest en daarna regende het pijpenstelen en de vooruitzichten waren toen slecht, dat we het Park weer uit zijn gegaan en onze reis vervolgt hadden. Dus weinig van Zion gezien. Vandaar dat we nu 3 nachten hadden ingepland. We wilden in het park op een camping staan en een paar dagen geleden waren we al bezig met reserveren, maar wegens een feest of festival in St. George, een plaats in de buurt waren alle campings vol. We hebben in ieder geval voor 4 en 5 oktober een camping gereserveerd net buiten het park in Virgin. Voor vandaag nog een camping zien te regelen. Bij aankomst in het park moeten we eerst nog $15,00 betalen, we krijgen nl. Een tunneltje en als we daar doorheen willen moeten we in het midden van de tunnel rijden. (We zijn anders te hoog voor de tunnel). Vervolgens na de tunnel een prachtige bergweg gereden naar Springdale, ligt in het park en daar is het visitors centrum. Ook hier in het park rijden shuttle bussen. We hadden een camping gevonden, net 1 mile buiten het Park. Boodschappen gedaan, weer erg duur, maar ach je bent op vakantie, het is niet anders. Vervolgens met de shuttle bus, het hele park doorgereden. Weer erg mooi. Daarna terug naar de camping. Borreltje, hapje erbij en straks eten. We hebben trouwens heerlijk gegeten. We dachten al, die Amerikanen hebben een keuken van steaks en burgers, maar vanavond echt heerlijk gegeten en ook een heerlijk toetje. Lilian heeft lekker een half flesje wijn bij het eten genomen. Je wil niet weten wat dat heeft gekost. Haha.

• 04 Oktober 2016 - 05:18

Danny:

Goed geregeld met die shuttlebussen. Wij zijn ze dit jaar voor het eerst tegengekomen in Oostenrijk en Italië en hebben er ook dankbaar gebruik van gemaakt.
    Veel plezier nog!

• 04 Oktober 2016 - 08:22

Linda:

Goeiemorgen! Ben blij dat jullie weer wifi hebben en zulke mooie foto's kunnen sturen. Wat is het daar ontzettend mooi. In St. George was het de St. George Marathon van het weekend. Ik koop altijd mijn garen voor quilten in St. George, ja, het is er erg duur maar wel heel gezellig en mooi. Er wonen veel gepensioneerde rijke Amerikanen omdat het klimaat zo goed is daar.
    Lil, heb je mijn emailtje met info voor JoAnn nog ontvangen?
    Veel plezier nog in Zion National Park met hopelijk nog een paar BBQ's met lekker eten, :)
    Groetjes, veel liefs en een poot van Sheena

• 04 Oktober 2016 - 09:20

Cora:

Nou gelukkig is jullie onderdak geregeld en Lilian aan de neut dat is nieuw voor ons
    Lilian drinkt toch niet!
    Prachtige foto's een mooie reis hoor lieve vrienden
    Veel plezier en groetjes aan iedereen en een dikke kus x

• 04 Oktober 2016 - 09:26

Marissa:

O o dat worden ontwenningsverschijnselen straks. Iedereen op dieet en detoxen van alle alcohol. Dus nu nog maar even genieten.
    Leuke foto's. Een camping gevonden voor de dag neem ik aan?

• 04 Oktober 2016 - 09:43

Conny:

Hoi allemaal
    het verslag wordt wel erg eentonig hoor Piet : Jullie genieten enorm van de prachtige omgeving, eten en drinken vooral heel LEKKER en hebben veel plezier.
    Ga vooral zo door, dan genieten wij een beetje mee

• 04 Oktober 2016 - 12:52

Ruud En Fieneke:

Al die natuurparken en toch blijft het mooi, Het weer daar is ook niet al te best zoals jullie dat beschrijven, maar jullie hebben goed te eten en drinken. Mooie foto's Hier kunnen jullie een prachtig vakantieboek van maken. Altijd leuk om daar op terug te kijken.

In Villa Karvelia is alles goed de tuin ligt er prima bij en het weer is ook goed, rustig najaarsweer.

Nog veel plezier allen en tot de volgende USA 2016.

Fieneke en Ruud.

• 04 Oktober 2016 - 13:40

Wil En Rene:

Ziet er allemaal mooi uit hoor. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Valt nog mee Lilian een halve fles

• 04 Oktober 2016 - 14:07

Greet Brons:

Piet en Lilian, Nog een fijne tijd daar, genieten doen jullie gelukkig wel!

• 04 Oktober 2016 - 18:05

THEO:

We genieten nog steeds van jullie verslagen. Hier alles ok en niet zo koud. Geniet er verder van

• 04 Oktober 2016 - 18:17

Ria :

Hoi Piet en Lilian, wat fantastisch wat jullie allemaal meemaken, in dat verre Amerika.
    De natuur is prachtig om te zien en wat jullie eten ziet er ook lekker uit.
    Genieten jullie er nog maar heel veel van, want voor jullie het weten zitten jullie weer in het vliegtuig.
    Liefs Ria